top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תYael David

המלצות לאחר התרת לשון

עודכן: 31 במרץ 2020

• להמשיך להאכיל כרגיל • לתת נובימול לפי הצורך • תרגול למשך כשבועיים, 4-5 פעמים ביום: יעשה עם ידיים נקיות, לשטוף במים ובסבון • הרמת\מתיחת הלשון כלפי מעלה בעזרת אצבע או שתי אצבעות עד שרואים מעין "יהלום" שישנה צבע ללבן-צהבהב • העברת האצבע מצד לצד על גבי החניכיים (הלשון אמורה לעקוב אחרי האצבע מצד לצד) • תרגול מציצה- מציצת האצבע ולחיצה כלפי מטה על הלשון אחת לכמה מציצות בימים הקרובים ובעיקר עד שהפצע יתכסה בשכבה לבנה מומלץ להימנע ממוצץ. במידת הצורך לתת לזמן קצר וקצוב בכל מקרה של חום- להתייחס ככל מצב של חום אצל ילוד ולפנות לבירור רופא.



המלצות לאחר ניתוק לשון או שפה עליונה


כאב

רוב התינוקות העוברים פעולה זו אינם מראים סימני כאב לאחר סיום הניתוק. במקרה שיש רושם שלתינוק כואב, מתן נובימול\אקמולי ע"פ המינון הרשום על הבקבוק יעזור. חשוב למנוע את הכאב מאחר והכאב עלול להפריע להרמת הלשון בעת היניקה ובכך להפריע לשיפור הצפוי. לעתים נדירות הכאב ימשך מעבר ל-24 שעות.

חום

לא צפוי להופיע חום כתוצאה מהטיפול- במידה ומופיע חום יש לפנות לרופא הילדים.

נפיחות

לעיתים ישנה נפיחות של השפה העליונה במהלך היום שלאחר ניתוק מיתר השפה אשר חולפת מעצמה.

דימום

לא צפוי להופיע דימום ספונטני. במקרה של דימום- אנא צרו קשר. עם זאת יתכן דימום שמקורו בשפה עקב חיכוך שלה במזרן או בכתף ההורה. במקרה כזה יש ללחוץ על השפה למשך 4 דקות ולאחריו הדימום צפוי להיפסק. יתכנו סימני דימום קל בעת ביצוע תרגול הלשון או השפה יתכנו סימני דם בפליטה או בקקי למשך מספר יציאות- הדבר סביר ולא דורש התערבות.

איחוי הפצע

הפצע שנוצר בעקבות הניתוק יראה למחרת היום עם חיפוי לבן-צהבהב- חיפוי זה הנו הגלד של הפצע ואינו מוגלה!! ריפוי הפצע מתחיל מיד לאחר ביצוע החתך. כאשר הריפוי מתבצע תחת הנקה טובה, יהיה מיתר הלשון ארוך יותר ואחורי יותר ויאפשר תנועתיות טובה יותר של הלשון. במקרים מסוימים ריפוי הפצע מוביל לאיחוי חלקי או מלא של אזור החתך. על מנת לנסות למנוע איחוי שכזה מומלץ לבצע תרגילים להרמת הלשון 3-5 פעמים ביום למשך שבועיים.



100 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page